×
×
خانه » مقالات سایت » فنگ شویی و اصل یین و یانگ
02 مرداد 1398

فنگ شویی و اصل یین و یانگ

در کتاب (زانگ شو) یکی از قدیمی ترین کتاب های چینی در باره فنگ شوی امده است:از ان جا که (چی)-انرژی مثبت-با باد پراکنده شده و با حرکت اب متوقف میشود،بنابراین باید برای نگهداری دقت کرده و از حرکت و فرار ان جلوگیری کرد.از این رو توصیه میشود که خانه،ساختمان یا مقبره در جایی که با کوه و اب محصور شده،قرار گیرد.در واقع این هم یکی از سنن چینی هاست که مسکن در جایی که پشت ان کوه و مقابلش دریاچه ای وجود دارد،ساخته شود،چرا که این نقطه از نظر فنگ شوی،بهترین فضا برای ایجاد بناست.

بر اساس همین اعتقاد،بیشتر بناهای ایجاد شده در شهر پکن همواره این اصول را رعایت کرده اند.

علاوه بر (چی) مفهوم –یین و یانگ- هم از اصول فلسفه فنگ شویی است.چینی های عهد باستان معتقد بودند که یین و یانگ دو عنصر اصلی کیهان است که هم متضاد و هم مکمل همدیگر هستند.مثلا زنان یین و مردان یانگ هستند،اعداد زوج یین و اعداد فرد یانگ هستند،زمین یین و اسمان یانگ و …

علاوه بر مفهوم چی،یین و یانگ،پنج عنصر دیگر نیز جزو اصول فلسفه فنگ شویی وجود دارد.در فلسفه چینی عناصر چهار گانه وجود ندارند بلکه اعتقاد به پنج عنصر چوب،اتش،خاک،فلز و اب است.چرا که در چین پنج عدد بخت است.

فنگ شویی به اصل صحیح چیدمان در منزل مرتبط است.به شکلی که وسایل در درست ترین نقطه ی ممکن قرار داده شود تا بهترین نتیجه در دکوراسیون از ان شما شود.فنگ شویی فن صحیح و استاندارد قرار دادن وسایل در جای مخصوص خود را با زبان اشیا بیان میکند.این امر اگر به درستی و به صحیح ترین حالت ممکن اتفاق بیفتد سبب میشود محیط پیرامون به خوبی باهم هماهنگی داشته باشند.

فنگ به معنی باد و شویی به معنی اب شهرت دارد.این دو عنصر مظهر سلامتی و پاکی است که در مرحله ی اول به سلامت روحی و جسمی ما کمک میکنند.و در مرحله ی دوم به دکوراسیون بدون نقص مرتبط میشوند.

فنگ شویی در دکوراسون اتاق خواب

در نگاه اول در دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید از عناصر و وسایلی استفاده شود که به شما احساس ارامش میبخشد.در اصل فنگ شویی وجود وسایلی از قبیل تردمیل،ساز،کامپیوتر و تلویزیون ممنوع است.شما زمانی که برای استراحت به اتاق خواب میروید باید تمام انرژی های مثبت را به سمت خود جذب کنید.این در حالی است که استفاده از تردمیل در اتاق خواب به عنوان نمونه انرژی خفته را در شما بیدار میکند.

بر اساس اصول فنگ شویی باید به چند نکته بسیار توجه شود تا یک چیدمان اصولی و استاندارد از ان شما شود.

نظم دادن به وسایل

برای اینکه با قوانین فنگ شویی هم قدم شوید از ریخت و پاش بودن وسایل در منزل جلوگیری کنید.مهم ترین اصل در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می اید.از قفسه ها و باکس های که برای وسایل کوچک مورد استفاده قرار میگیرد کمک بگیرید تا چیدمان شما به سبک استاندارد دنبال  شود.یکی از مهم ترین اصول هماهنگی رسیدن به انرژی مثبت در یک فضای تمیز است.

راهی برای ورود هوا

راهی برای نفس کشیدن برای خود مهیا کنید.مدام از بخور و خوش بو کننده های مصنوعی استفاده نکنید.در هارا باز کنید و با رها کردن باد در منزل به یکی دیگر از اصول فنگ شویی دست پیدا کنید.این امر از تاثیر گذارترین اصول به شمار میرود.

نور پردازی اصولی

نور پردازی درست و اصولی از دیگر اصول مهم فنگ شویی به حساب می اید.سعی کنید تا جای ممکن تمام نیازهای منزل خود را با نور طبیعی فراهم سازید.پرده ها را کنار بزنید و لز ورود نور به منزل استقبال کنید.

رنگ بندی متناسب با محیط

ایده پردازی در رنگ امیزی خود به فنگ شویی استاندارد در دکوراسیون داخلی منزل شما بسیار کمک میکند.برای مثال از رنگ های سرد به تنهایی استفاده نکنید.زیرا ترکیب ان با رنگ های گرم باعث ارامش بیشتر میشود.

دکوراسیون استاندارد

استفاده از تابلو های با رنگ بندی بسیار تیره سبب میشود شما یک فضای دلگیر را تجربه کنید.در اتاق نشیمن از رنگ های شاد و زنده استفاده کنید.در ها را باز کنید و راهی برای عبور و مرور باد و نور به منزل فراهم کنید.

فنگ شویی در حیطه ی رنگ امیزی،نور پردازی،دکوراسیون،استفاده از اکسسوری ها و بسیاری از عوامل دیگر به طرز بسیار چشم گیری بر جریان انرژی در خانه ی شما تاثیز میگذارد.

Eamirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *