×
×
خانه » مقالات سایت » دکوراسیون داخلی به سبک اوانگارد
01 مرداد 1398

دکوراسیون داخلی به سبک اوانگارد

دکوراسیون داخلی اوانگارد:همیشه کسانی هستند که می خواهند متفاوت از بقیه به نظر برسند این علاقه شدید به خاص بودن به غیر از خصوصیات اخلاقی از آنجاست که کلیشه ها حوصله سر برند و اکثریت از این کلیشه ها پیروی می کنند و برای خاص بودن باید برای کنار زدن آنها دست به کار شوید.

اوانگارد سبک نیست بلکه یک جنبش است.اوانگارد از تمام تصورات درهمه ی سبک های معماری خارج است.به طور مثال اتفاقی که چند دهه قبل جدید و متفاوت بوده است احتمالا امروزه دیگر اوانگارد نیست،زیرا احتمالا جایگاه خود را پیدا کرده و به صورت عادی در جامعه ی امروز در آمده است.اوانگارد چیزی است که با وجود آن می توانید ساختار ها را بشکنید و می توان این گونه در نظر گرفت که همه چیز به دلخواه شما خواهد بود و می توانید منزل خود را هرگونه که می خواهید بچینید.

پای جنبش اوانگارد خیلی زود به معماری و سایر هنرها باز شد و معماران در یافتند که نمی توان به شرایط موجود بسنده کرد و باید به دنبال ایده های جدید بگردند.با متولد شدن سبک های مدرن و تغییر مفاهیم زیبایی شناسانه معماری به شکل امروزی و متفاوت در آمد و همین روند در طراحی داخلی نیز دنبال شد.

استفاده از رنگ های متضاد مانند سیاه و سفید:

رنگ های سیاه و سفید رنگ هایی هستند که که هیچ وقت کهنه نمی شوند و علاوه بر زیبایی یک انتخاب فوق العاده برای زمانی هستند که می خواهید اوانگارد دکور کنید.سایر مراحل و نحوه ی دکور کردن با اکسسوری ها در هم نشینی با این دو رنگ به هنر شما بستگی دارد.

استفاده از رنگ های متفاوت در بعضی دیوارها:

با استفاده از عناصر تزیینی مثل تابلو و دیوار کوب و با به کارگیری طرح های خاص و عجیب کاغذ دیواری می توان به منظور فوق دست پیدا کرد.همچنین می توان با ترکیب هنر و نقاشی یک اثر منحصر به فرد خلق کرد.

استفاده از وسایل با مقیاس های متفاوت از فضا:

یکی از مسایل مهم در اوانگاردیسم استفاده از عناصر بزرگ در کنار حفظ هندسه ساده می باشد.مثلا رنگ ها و مجسمه های فلزی در رساندن مفهوم اوانگارد در طراحی داخلی فضا موفق عمل می کنند.

استفاده از دیتیل های متمایز:

اگر به دیتیل ها اهمیت بدهید تاثیر آنها را در مقیاس بزرگ مشاهده خواهید کرد چیزی که در اوانگارد حائز اهمیت است نحوه ی طراحی و اجرای دیتیل ها به گونه ای است که تمایز ایجاد کنند.

به جریان در آوردن هنر در فضا:

اوانگارد یک جنبش هنری است و هنر در تمایز این جنبش حرف اول را می زند.هر اثر هنری که اوانگارد باشد می تواند به عنوان جزئی از فضا در آید و شما را برای رسیدن به نتیجه مورد نظر یاری دهد.

به کار بردن نور زیاد:

نور به عنوان عنصری قوی و دارای تاثیر زیاد بر خصوصیات هنر اوانگارد شناخته می شود.به عبارت دیگر هرچیزی با حضور نور پررنگ تر خواهد شد.حال چه این نور بزرگ و تاکید کننده از طریق پنجره ای بزرگ تامین شود و چه از تجهیزات نور پردازی خاص برای نورپردازی به شیوه ی دلخواه استفاده کنید.

Eamirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *