×
×
خانه » محصول » پکیج آموزش PLC پیشرفته | مجتمع آموزشی امیرکبیر

پکیج آموزش PLC پیشرفته | مجتمع آموزشی امیرکبیر
پیشرفته

شامل توضیحات ، لیست دروس و اطلاعات دوره

پکیج آموزش PLC پیشرفته یکی از دوره‌هایی است که به‌دلیل نیاز زیاد بازار کار به آن، از جمله دوره‌هایی است که همواره تقاضای بسیار زیادی برای آن وجود داشته است. مهم‌ترین کاربرد PLC، استفاده از آن در اتوماتیک‌سازی فرآیندهایی است که به‌صورت روتین در صنایع مختلف انجام می‌شود. با توجه به تقاضای زیاد دانشجویان، دپارتمان مهندسی برق مجتمع آموزشی امیرکبیر اقدام به طراحی و ساخت یکی از بهترین پکیج‌های آموزشی در این زمینه نموده است. در این نوشته، به معرفی ‌PLC، بازار کار آن و همچنین نکاتی که برای انتخاب بهترین پکیج ‌‌PLC نیاز دارید، خواهیم پرداخت.

کاربرد پی ال سی + چرا آموزش PLC برای ورود به بازار کار مهم است؟

کاربرد پی ال سی + چرا آموزش PLC برای ورود به بازار کار مهم است؟

یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین سؤالاتی که قبل از شروع به آموزش PLC باید به آن پاسخ داد این است که پی ال سی چیست؟‌ اگر بتوانیم به درک درستی در مورد تأثیر ‌PLC در کسب و کارهای صنعتی برسیم، یقیناً بهتر می‌توانیم به اهمیت آموزش پی ال سی دست پیدا کنیم.

به‌صورت خلاصه، PLC کامپیوتری است که امکان برنامه‌ریزی برای اجرای فرآیندهای تکراری که در قالب سیکل‌هایی منظم انجام می‌شود را دارد. همین مسئله سبب شده است تا PLC در بسیاری از صنایع مادر و حتی صنایع کوچک‌تر، بسیار مورد استفاده قرار گیرد. همین حالا که در حال خواندن این مطلب از وب سایت مجتمع آموزشی امیرکبیر هستید، بسیاری از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع خودروسازی و … چه در ایران و چه در خارج از کشور، از PLC به صورت گسترده استفاده می‌کنند. همین مسئله سبب شده است تا آموزش PLC یکی از دوره‌های مهمی باشد که بازار کار به آن نیاز گسترده دارد.

اگر بخواهیم PLC را به اجزاء سازنده‌ی آن تقسیم کنیم، باید بگوییم که هر قسمت از PLC از قسمت‌های اساسی زیر تشکیل شده است:
• واحد ورودی PLC
• واحد CPU یا پردازنده PLC
• واحد خروجی PLC

احتمالاً ذکر یک مثال کاربردی، می‌تواند در اهمیت آموزش PLC به شما کمک زیادی کند؛ یکی از کاربردهای بسیار مهم PLC در صنایع بزرگی مانند صنایع پتروپالایشی، تشخیص سریع و اتوماتیک خطاهای ایجاد شده در سیستم است. در صورتی‌که این خطاها به موقع شناسایی نشده و در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به رفع آنها نشود، قطعاً می‌تواند صدمات زیادی را به سیستم وارد کند. به همین دلیل است که آموزش پی ال سی همواره به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین دوره‌هایی شناخته می‌شود که استفاده از آن در یک پروژه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بنابراین اگر بخواهیم در یک جمله‌ی مختصر به این نتیجه برسیم که چرا آموزش PLC برای ورود به بازار کار، یک مزیت فوق‌العاده محسوب می‌شود، باید بگوییم «چون بازار کار و بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک به این تخصص نیاز دارند.» بنابراین با آموزش پی ال سی می‌توانید به‌صورت مستقیم به بازار کار تخصصی در این حوزه وارد شوید.

آموزش PLC برای ورود به بازار کار

آموزش PLC برای ورود به بازار کار

در قسمت قبلی، یک مثال ساده در مورد کاربرد PLC در صنایع بزرگ و مولد زدیم. در ادامه‌ی این مطلب از وب سایت مجتمع آموزشی امیرکبیر، قصد داریم تا در مورد کاربردهای مهم و دیگری که آموزش PLC و تسلط بر این تخصص جذاب در ورود به بازار کار دارد، مثال‌های دیگری را نیز ارائه کنیم:

آموزش PLC برای ورود به بازار کار حوزه‌ی نیروگاه

آموزش PLC می‌تواند یکی از عوامل مهم موفقیت در بازار کار حوزه‌ی نیروگاهی باشد. با توجه به اینکه نیروگاه‌ها و صنایع وابسته به آنها استفاده‌های بسیار زیادی از PLC دارند، آموزش پی ال سی می‌تواند برگ برنده‌ی شما برای ورود به این صنعت تخصصی و درآمدزا باشد.

به‌عنوان نمونه و همان‌طور که در قسمت قبلی همین مطلب از وب سایت مجتمع آموزشی امیرکبیر عنوان شد، آموزش PLC می‌تواند برای اتوماتیک‌سازی فرآیند ثبت خطاهای ایجاد شده در هر یک از قسمت‌های مجتمع نیروگاهی و کمک به حل سریع مشکل، بسیار کارآمد باشد.

آموزش PLC برای ورود به بازار کار حوزه‌ی رباتیک

آموزش PLC نقش بسیار پررنگی در بازار کار حوزه‌ی رباتیک دارد. به‌عنوان نمونه، با استفاده از ‌PLC می‌توان دستگاه‌های متفاوت را در موقعیت‌های مختلفی فعال و یا غیرفعال کرد که همین مسئله در صنعت رباتیک کاربرد فراوان دارد. به‌عنوان نمونه شما می‌تواند با استفاده از پی ال سی، موتورهای الکتریکی، هیدرولیکی و یا پنوماتیکی را در شرایط مختلف فعال و یا غیرفعال کنید. همچنین امکان فعال و یا غیرفعال‌سازی سیم‌پیچ‌ها، رله‌های مغناطیسی و … نیز با استفاده از پی ال سی وجود دارد.

آموزش PLC برای ورود به بازار کار حوزه‌ی صنعت ساختمان

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم آموزش PLC، استفاده از این تخصص در هوشمندسازی ساختمان‌ها است. کنترل اتوماتیک و هوشمند انواع لوازم الکتریکی در خانه، از چراغ‌ها گرفته تا کولر، درب پارکینگ و … همگی با استفاده از PLC انجام می‌شود.

بهترین پکیج آموزش PLC پیشرفته

بهترین پکیج آموزش PLC پیشرفته

تا این قسمت، در مورد PLC ، کاربرد آن و همچنین نقشی که این نرم‌افزار برای ورود به بازار کار دارد، صحبت شد و حالا که تا این قسمت این مطلب جلو آمده‌اید، حتماً تصمیم خود را برای شرکت در دوره‌های آموزش PLC نیز گرفته‌اید. یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش پی ال سی، خصوصاً برای افرادی که به هر دلیل زمان شرکت در دوره‌های حضوری این رشته را ندارند، استفاده از پکیج آموزشی PLC است.

مجتمع آموزشی امیرکبیر افتخار این را داشته است که بهترین پکیج آموزش PLC را تولید و در اختیار علاقمندان به این رشته‌ی پرطرفدار قرار دهد. از جمله مزایای استفاده از پکیج آموزش پی ال سی مجتمع آموزشی امیرکبیر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- آموزش PLC به‌صورت کاملاً پروژه محور

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب پکیج آموزش PLC مدنظر داشته باشید، آموزش به‌صورت پروژه محور است. آموزش پی ال سی بدین ترتیب این اطمینان را به شما خواهد داد تا به‌صورت کامل با تمام آنچه که برای ورود به بازار کار نیاز دارید، آشنا شوید.

۲- آموزش PLC با تدریس اساتید باسابقه

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب پکیج آموزش PLC باید به آن توجه داشته باشید، اساتیدی است که به شما آموزش می‌دهند. پکیج آموزشی PLC مجتمع آموزشی امیرکبیر، با تدریس اساتیدی تهیه شده است که سال‌ها است در این حوزه و در شرکت‌های بسیار معتبر مشغول به‌کار هستند و همین مسئله سبب شده است تا شما علاوه بر آموزش پی ال سی، با سال‌ها تجربه‌ای که این اساتید در این حوزه به‌دست آورده‌اند نیز آشنا شوید.

۳- آموزش PLC با مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای

با توجه به اینکه مجتمع آموزشی امیرکبیر زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کند و دارای مجوز رسمی از این سازمان است، این امکان را به شما خواهد داد تا پس از تهیه‌ی پکیج آموزش PLC و موفقیت در آزمون یا پروژه‌ای که برای این پکیج تهیه شده است، مجوز حضور در آزمون فنی و حرفه‌ای را نیز به‌دست آورده و بتوانید مدرک قابل ترجمه‌ی این سازمان را نیز دریافت کنید.

ویژگی های پکیج آموزش PLC پیشرفته

ویژگی های پکیج آموزش PLC پیشرفته

  1. بررسی تمامی وقفه‎ ها
  2. تکنیک‌های کشف و رفع خطا
  3. بررسی تمامی فانکشن‎ ها و سیستم فانکشن‌ها و نکات طلایی آنها
  4. بررسی سیستم آنالوگ و کالیبراسون انواع سنسورها

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی  PLC پیشرفته

فهرست سرفصل‌ها و رئوس مطالب مطرح شده در اين مجموعه آموزشی  PLC پیشرفته

  • بررسی فرمت اعداد و نحوه آنها به یکدیگر و معرفی عناصر Convert
  • بررسی Variable Table و کاربرد آن
  • بررسی عملکرد حالت Force
  • بررسی Cross References و ایجاد داکیومنت از برنامه
  • بررسی تداخل حافظه ها و رفع تداخل
  • بررسی کامل بیت های وضعیت و کاربرد آنها در Status BIT
  • بررسیWord Logic
  • بررسی انواع وقفه ها و بررسی کامل OB10 تا OB122 با چندین مثال عملی
  • بررسی نحوه عملکرد فانکشن ها، انواع متغیرها سراسری و محلی و کاربرد آنها
  • بررسی بلوک ها FC ،FB ،DB ، و انجام چندین پروسه عملی
  • ایجاد تداخل های مختلف در فانکشن ها، بررسی و رفع تداخل مرحله به مرحله
  • بررسی DB اشتراکی و معرفی داده های بیش از 32 بیت
  • بررسی بیش از 30 بلاک مهم و پر کاربردSFC ، SFB وSDB
  • بررسی ساختمان سنسورها و بررسی بیش از 8 سنسور مهم و پرکاربرد در صنعت
  • بررسی مبانی آنالوگ، معرفی انواع کارتها، ترانسدیوسر و ترانسمیتر
  • بررسی فرآیند تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال
  • بررسی فرآیند تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ
  • بررسی ایجاد بلاک مقیاس پذیر جهت کالیبره انواع سنسورها
  • بررسی فرآیند AI TO DO انجام پروسه عملی با سنسور ترموکوپل ، PT100 و سنسور فشار
  • بررسی فرآیند DI TO AO و انجام پروسه عملی با کنترل درایو زیمنس
  • بررسی فرآیند AI TO AO و انجام پروسه های صنعتی
  • بررسی بلاک های آماده زیمنس جهت مقیاس پذیری و انجام چندین پروسه

کلام آخر

سوالات متداول پکیج آموزش PLC

آموزش PLC یکی از مهم‌ترین کورس‌های آموزشی در حوزه‌ی مهندسی برق است. نیاز شدید بازار و صنایع مختلف به این رشته، از صنایع مادر گرفته تا صنایع کوچک، سبب شده است تا پکیج آموزشی PLC یکی از پرمتقاضی‌ترین دوره‌های مجازی در حوزه‌ی مهندسی برق، برای تمامی افراد و به‌خصوص افرادی شود که به هر دلیل زمان لازم برای شرکت در دوره‌های حضوری این رشته را ندارند. همین حالا پکیج آموزش پی ال سی مجتمع آموزشی امیرکبیر را تهیه کرده و راه خود را برای ورود به بازار کار این حوزه، هموار کنید.

نمونه ای از آموزش PLC پیشرفته

جزییات بیشتر

سوالات متداول

۱- آموزش PLC به‌صورت مجازی، کاربردی است؟

بله. در صورتی‌که پکیج آموزش PLC تهیه شده، به‌صورت پروژه محور و با کیفیت بالا تهیه شده باشد، می‌توان از آن برای آموزش پی ال سی و ورود به بازار کار استفاده کرد.

۲- آیا پس از آموزش PLC امیرکبیر، می‌توان مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کرد؟

بله. با توجه به اینکه مجتمع آموزشی امیرکبیر دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است، با استفاده از پکیج آموزش PLC این مرکز آموزشی و کسب حد نصاب قبولی در آزمون یا پروژه‌ای که توسط همین مرکز برگزار می‌شود، می‌توانید در آزمون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز شرکت کرده و مدرک قابل ترجمه و رسمی این سازمان را نیز دریافت کنید.

پشتیبانی دوره و تماس با ما
شماره تماس
۰۹۰۲۲۲۰۵۴۷۱
ایمیل
eamirkabir.esf@gmail.com
پشتیبانی حضوری
اصفهان-مجتمع آموزشی امیرکبیر

روش پشتیبانی و پاسخگویی در امیرکبیر:

پس از خرید محصول و مشاهده فیلم ها در صورت بروز هر نوع مشکل با شماره ۰۹۰۲۲۲۰۵۴۷۱ تماس حاصل نموده و درخواست رفع آن را می نمایید. در صورت نیاز به مکالمه با مدرس دوره جناب مهندس نخودیان زمان مشاوره رزرو کرده و به صورت تلفنی یا آنلاین با مدرس ارتباط خواهید داشت. در صورتی که نیاز به رفع اشکال حضوری در اصفهان یا آنلاین دارید، پس از ارتباط با کارشناس ( به صورت تلفنی یا تیکت از طریق سایت) درخواست کلاس خصوصی نموده و در اسرع وقت جلسه ای برای شما هماهنگ خواهد شد.

مشاوره رایگان دریافت دوره آموزشی:

از زمان خرید محصول به مدت یکسال می توانید از یک جلسه مشاوره (ده دقیقه) استفاده نمایید.

دیدگاه و امتیاز کاربران
متوسط امتیاز ها
0
۱,۴۴۰,۰۰۰ تومان
5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پکیج آموزش PLC پیشرفته | مجتمع آموزشی امیرکبیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱,۴۴۰,۰۰۰ تومان
پیش نیاز ها
آموزش PLC مقدماتی
  • سطح دوره : پیشرفته
  • نوع دوره : مجازی
  • زبان دوره : فارسی
  • شامل 21 جلسه
  • پیش نیاز : PLC مقدماتی
  • 12 ساعت آموزش
  • مدرک تخصصی
  • 100% دوره تکمیل شده است
  • بازگشت به صفحه :
    لینک کوتاه صفحه

    دوره های مرتبط

    آموزش پنوماتیک و الکتروپنوماتیک

    آموزش پنوماتیک و الکتروپنوماتیک
    مقدماتی تا پیشرفته

    6 ساعت آموزش
    11 دانشجو
    ۹۶۰,۰۰۰ تومان

    پکیج 23 پروژه با AVR با زبان C و B
    مقدماتی تا پیشرفته

    8 ساعت آموزش
    4 دانشجو
    ۹۶۰,۰۰۰ تومان