×
×
خانه » دپارتمان معماری » مهم‌ترین نکات برای طراحی ورودی خانه
20 دی 1402

مهم‌ترین نکات برای طراحی ورودی خانه

طراحی ورودی خانه به حدی مهم است که می‌تواند مهارت طراح را به نمایش بگذارد.در اصل این فضا بقیه‌ی خانه را معرفی می‌کند یا به عبارتی برداشت اولیه‌ی کل خانه از این قسمت انجام می‌شود. در این مقاله از وب سایت مجتمع آموزشی امیرکبیر می‌خواهیم در مورد طراحی ورودی خانه با شما صحبت کرده و به نکاتی بپردازیم که باید در مورد آنها بدانید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

کاربرد ورودی خانه

کاربرد ورودی خانه

ورودی خانه، رابطه‌ی بین فضای داخل و خارج خانه است. در این قسمت خانه باید در نظر داشت که حدفاصلی از در ورودی تا اولین فضای داخلی طراحی گردد. سالن‌های ورودی خانه ،مرکز اصلی جهت نمایش فضاهایی دیگر از خانه که به اتاق‌هایی تقسیم شده‌اند ، می‌باشد. 

این طراحی می‌تواند به صورت فیزیکی و با کمک مصالح ساختمانی باشد و یا می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های داخلی و دکوراتیو انجام پذیرد. این ریزفصا در بخش عمومی خانه قرار دارد و باید توجه داشت که ورودی هر خانه در عمل هدایت کننده‌ی فرد به پذیرایی،آشپز خانه و سرویس است.

هال ورودی

هال در حقیقت گذرگاهی برای عبور از فضایی به فضای دیگر در خانه است. هال اولین فضایی است که توسط افراد در ورود به خانه دیده می‌شود و می‌تواند ذهنیت آن‌ها را نسبت به دیگر قسمت‌های خانه بسازد. در این فضا می‌توانید خلاقیت خود را نشان دهید. از آویزلباس و جاکفشی‌های دکوراتیو استفاده کنید. استفاده از گلدان‌های گل طبیعی به فضا زیبایی خاصی می‌بخشد.

نور پردازی سطح ورودی در صورتی که چراغ های دیواری مناسب و کافی نباشند به کارگیری منبع بالاتاب مخفی نزدیک به حاشیه‌ی تزیینی در ساختمان است که تاکید را بر حاشیه‌ی تزیینی و یا بر مجموعه‌ی گیاهان و درختان دو طرف ورودی می گذارد.

یک ورودی و هال روشن میتواند این امکان را به افراد دهد تا به آسانی محل آویختن کت خود را بیابند،کفش‌های خود را پیدا کرده و به پا کنند.اما نورپردازی منعطف و قابل تنظیم برای این فضا لازم است و می‌تواند این امکان را فراهم سازد تا در زمان ها و شرایط مختلف،حال و هوا و احساس‌های مختلف و مناسب را در فضای ورودی و هال ایجاد کرد.

اگر ورودی شما کوچک و تاریک است انرژی (چی)برای وارد شدن به بخش های مختلف خانه دچار مشکل خواهد شد.زیرا این مکان باید از روشنایی کافی برخوردار باشد.در صورت امکان نصب یک لوستر با کریستال‌های کوچک باعث افزایش (چی)مثبت و مفید می‌شود.

اما اگر این کار با سبک دکوراسیون شما سازگاری ندارد از لامپ‌های هالوژن یا نورافکن‌های کوچک چند جهته اسفاده نمایید و نور را به چهار گوشه ورودی پخش نمایید.

اگر ورودی کوچک است ، یک آیینه‌ی بزرگ در این مکان نصب کنید ولی مراقب باشید که آیینه را جلوی در ، ورودی قرار ندهید زیرا از نظر فنگ شویی این کار انرژی های مثبت را باز پس می فرستد.

همچنین نصب لامپ در پله‌ها و مسیر منتهی به ورودی با نورپردازی تزئینی‌نما برای طراحی ورودی خانه نیز حائز اهمیت است. برای کاهش هزینه این امکان وجود دارد که سنسور حرکت به آن اضافه کنید.

مواد اولیه برای طراحی ورودی خانه

مواد اولیه برای طراحی ورودی خانه

محیط ورودی خانه به بافت آن بستگی دارد که سبک آن چگونه باشد ؛ مجلل باشد یا معاصر ! مواد اولیه یا متریال استفاده شده ، تاثیر بسزایی در سبک خانه دارد. که در ادامه به بررسی تاثیر هر مرتیال در سبک خانه می‌پردازیم. برای مثال گچ ، زیبایی شناسی مدرن و معاصر را نمایش می‌دهد در حالی که چوب احساس گرما و صمیمیت را انتقال می‌دهد و می‌تواند جذابیت و شخصیت را به نمای بیرونی خانه بیفزاید.

تصمیم‌گیری برای انتخاب مواد اولیه مناسب برای طراحی ورودی خانه ‌می‌تواند مشکل باشد زیرا چیزی که انتخاب می‌کنید ، در تکمیل سایر ساختار‌های طراحی نقش بسزایی دارد و کل طراحی ورودی خانه را در برمی‌گیرد.

amirkabir isfahan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *