×
×
خانه » مقالات سایت » بتن با الیاف شیشه
15 فروردین 1398

بتن با الیاف شیشه

بتن با الیاف شیشه

GFRC

بتن الیافی چیست؟

همانطور که از اسمش مشخص است بتنی است که تسلیح ان توسط الیاف شیشه انجام گرفته است که به واسطه ی اشتراک سیلیس در سیمان به کار رفته و الیاف،یک کریستالیزاسیون بین بتن و الیاف به وجود می اید که باعث افزایش مقاومت های بتن خصوصا مقاومت کششی پایین خواهد شد و در نتیجه ترک های سطحی نیز بوجود نخواهند امد.

     

ویژگیها:

-مقاومت:به طور کلی بتن از مقاومت بسیار بالاتری از بسیاری از مصالح مورد استفاده در نما برخوردار میباشد که در این سیستم به واسطه ی وجود الیاف مقاومت کششی بسیار بالاتر رفته است.

-سرعت در اجرا:این پنلها به واسطه امکان تولید قطعات بزرگ یا لارژپنلها،دیتیله بودن سیستم اجرایی،نصب به روش خشک و مدولاسیون طراحی شده در نقشه های ساختمانی و امکان نصب همزمان با پیشرفت اسکلت سازه حداکثر با دو سقف اختلاف باعث ایجاد سرعت بالا در ساختمان سازی میشود.

-تنوع طراحی و کاربرد:بواسطه فرایند تولید به صورت قالبی و ساخت قطعات مختص هر پروژه امکان اجرا در هر نوع معماری نظیر مدرن،کلاسیک،ویا تولید پنلهای منحنی و کرو ها،قطعات مشبک و یا طرح های اسلیمی را دارا میباشد و قادر به ایجاد حجمهای مختلف خواهد بود.

-سبکی:این سیستم در مقایسه با سیستم های مشابه خود از لحاظ ساختاری و مقاومت بدلیل نوع اجرا و رسیدن به ضخامت کمتر دارای وزن کمتر میباشد.

                                    

پایداری و ثبات ظاهری و کیفی در زمان طولانی:این محصول در اقلیم های مختلف در سرتاسر جهان اجرا شده و پس از سالیان متوالی همچنان به دور از هرگونه ایرادی پا بر جا میماند.

مقرون به صرفه بودن:امکان تولید قطعات بزرگ و دیواره که شامل نما،دیوار های کامل یا خارجی،جداره عایق و دیوار داخلی در کل با ضخامت حدود 15 سانتیمتر که این امکان را میدهد که عمده این ضخامت لایه را در فضای نما اجرا کرد که در نتیجه حداقل یک مساحت بیست سانتیمتری افزوده در طول محیط هر طبقه ساختمان اضافه شده که این افزایش مساحت با توجه به قیمت های فعلی ساختمان در بدترین حالت قسمت عمده ای از هزینه ی خود را به دست خواهد اورد.

کیفیت و تنوع بافت سطوح:به دلیل استفاده از افزودنی های خاص و تولید صنعتی این پنلها میتوانیم سطحی بسار صیقلی و یا با تغییر در قالب سطوحی با بافتهای مختلفی مانند سطح متخلخل سنگهای تراورتنی،چوب،اجر،یا سنگهای انتیک بدون تغییر در هزینه داشته باشیم.

-ضد حریق بودن:این پنلها باعث افزایش حریق نشده و تولید گاز های سمی نمیکند و مقاومت بالایی در زمان اتش سوزی نیز دارند.

-قابلیت بازیافت محیطی و دوستدار محیط زیست:با توجه به سیاستهای جهانی جهت کمک به سلامت محیط زیست و تشویق به عدم استفاده از موادی که باعث تخریب محیط زیست میباشد این پنلها با استفاده از مواد تشکیل دهنده ای که تماما منشاء خاکی دارند میتواند در زمرهی تکنولوژی های سبز و قابل بازیافت قرار گیرد.

  

تقسیم بندی الیاف شیشه:

 

 

عیب بتن با الیاف شیشه:

مهم ترین مشکل کار کردن با بتن مسلح به الیاف شیشه پایین امدن کارایی بتن است که برای حل این معضل راه های زیر پیشنهاد میشود:

  • استفاده ازمخلوط های ریز دانه تر
  • استفاده از فوق روان کننده ها

کاربرد های بتن با الیاف شیشه:

  • نما سازی
  • پنل های دکوراتیو

  • ساخت گنبد

 

 

  • طراحی داخلی

  • لند اسکیپ

 

 

 

Eamirkabir

2 پاسخ به “بتن با الیاف شیشه”

  1. vidao.ir گفت:

    عالییی بود عااالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *