×
×
خانه » مقالات سایت » انواع سوله های صنعتی
01 مرداد 1398

انواع سوله های صنعتی

انواع سوله های صنعتی

سوله سازه ای فلزی و مدولار برای ساخت فضاهایی گسترده و دارای سقف شیب دار و بدون نیاز به نگهدارنده های میانی است که مطابق با محاسبات دقیق علمی و فنی به دست متخصصین ساخت سازه برای به کارگیری در مصارف مختلف ساخته می شود.

سوله صنعتی دارای سقفی شیب دار می باشد که از اجزای گوناگونی تشکیل شده است.سوله ی صنعتی با دیگر سوله ها متفاوت می باشد و برای پروژه ها و ساخت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.سوله های صنعتی از نظر مقایسه با سوله های بتنی به صورتی است که دارای شیب بوده و همچنین دارای دهانه های گسترده می باشند.

از سوله ها در موارد بسیاری استفاده می شود چرا که دارای ویژگی های بسیار عالی برای یک کاربر سوله می باشد یکی از خصوصیات بارز سوله ها ارزان بودن آنها و مقاومت بالای آنها در مقایسه با سازه های دیگر می باشد.همچنین وزن سوله نیز معمولا کمتر از سازه های بتنی می باشد.بنابراین استفاده از سوله برای یک کاربر سوله می تواند بسیار مفید و بهینه باشد.

انواع سوله:
⦁ سوله های خرپایی
⦁ سوله های تیر ورقی
⦁ سوله های یو بی ام

سوله های خرپایی را میتوان به عنوان یک نمونه بی نقص و نسل جدیدی از سوله ها نام برد این نوع سوله ها با داشتن قابلیت های بسیاری توانسته اند تمامی کمبود های سوله های قبلی را پوشش دهند و با استفاده از امکانات موجود این صنعت را متحول کرده اند.سوله های خرپایی را می توان در ابعاد مختلف ساخت.
در سوله های خرپایی فاکتور مهمی که مورد توجه قرار گرفته قیمت آن است که با وجود کیفیت و استحکام بالای این سوله ها قیمت پایینی دارند.دلیل ان هم نوع ساختار و روش ساخت این نوع سوله ها است.

در سوله های تیر ورقی هزینه ها نسبت به سوله های خرپایی به شدت زیاد است و دلیل قیمت بالای سوله های تیر ورقی،ورق های گران قیمت و سنگین فولادی است که در سوله های تیر ورقی به میزان زیادی افزایش یافته و وزن سوله نیز به همین نسبت زیاد شده است.
تفاوت دیگر این سوله ها پهنای دهانه ی آنهاست که در سوله های خرپایی می تواند بیش از 100 متر نیز باشد این در حالی است که در سوله های تیرورقی حداکثر دهانه 20 متر است.

با این تفاسیر از بهترین نوع سوله می توانیم از سوله ی خرپایی نام ببریم.
داشتن ویژگی هایی مانند عدم محدودیت در ساخت دهانه،امکان نصب جرثقیل هایی با توناژ های بالا در سقف و کناره های این سوله و کم وزن بودن و هزینه ی کم در ساخت و بالا بودن میزان استحکام و انسجام در قیاس با دیگر سوله ها باعث بارز شدن این نوع سوله و بالا رفتن تقاضا برای ساخت آن و ملقب شدن به عنوان بهترین سوله شده است.

سوله و همه چیز درباره ی آن
1.قاب خمشی که شامل یک تکیه گاه شامل تیرها و خرپاها یا رفترها می باشد.
2.مهارهای طولی که در واقع به شکل لوله و یا قوطی می باشند.
3.باد بند های سقف که جزو مهارهای عرضی می باشند.
4.میل مهارها
5.زد که نام دیگر آن پایه بوده و در دو اندازه ی 6 یا 7 متری در بازار موجود می باشد.
6.بادبندهایی که به صورت پروفیل معمولا مورد استفاده قرار می گیرند.
7.نبشی سینه بند
8.براکت هایی که برای انتقال بار مربوط به جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرد.
9.پوشش های سقف
10.دیوارها

انواع سوله:
⦁ سوله های تک دهانه
⦁ سوله های دو یا چند دهانه با ستون مشترک
⦁ سوله دو دهانه
⦁ سوله های قوسی
⦁ سوله چند ضلعی

جهت آشنایی با این دوره ها به سایت مجازی امیرکبیر   Eamirkabir.com مراجعه کنید.

Eamirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *