×
×
خانه » دپارتمان معماری » همه چیز درباره ی پنل های سه بعدی (3D Panel)
14 آذر 1402

همه چیز درباره ی پنل های سه بعدی (3D Panel)

دیوار پنل های سه بعدی (3D Panel)

متشکل از یک لایه عایق پلی استایرن انبساطی کند‌سوز است که بین دو صفحه مشبک مفتولی قرار گرفته به گونه‌ای که این سه لایه توسط خرپاهای قطری به صورت جوش یا مفتول‌های برش‌گیر به یکدیگر متصل شده‌اند. پس از نصب این پنل‌ها، بتن از دو طرف روی آن پاشیده می‌شود.

به دلیل پردازش خاص، این پنل‌ها خواص عملکردی بالایی دارند که از آن‌ها در برابر اثرات مخرب عوامل خارجی محافظت می کند. محصولات سه بعدی Gypsum از کیفیت بسیاری از دیگر مواد روکش دیوار که با ترکیب پلیمرها یا مواد مصنوعی ایجاد شده‌اند، بیشتر است.

موارد کاربرد پنل های سه بعدی دیواری (3D Panel)

موارد کاربرد پنل های سه بعدی دیواری (3D Panel)

دیوار باربر

می‌توان از آن‌ها به عنوان دیوار باربر در سوله‌ها و ساختمان‌های صنعتی، دیوارهای محوطه،ساختمان‌های بدون اسکلت(معمولا یک یا دو طبقه و عمدتا در انبوه‌سازی ها است) و… استفاده کرد.

دیوار غیر باربر

می‌توان از آن‌ها به عنوان دیوار های غیر باربر مثل دیوار های خارجی و داخلی در طراحی ساختمان‌های فولادی و بتنی استفاده کرد و این سیستم به دلیل خصوصیاتی چون سبکی و عایق حرارتی بودن در برج‌ها هم بسیار کاربرد دارد.

پنل سه بعدی سقفی

به صورت افقی یا شیب‌دار با شیب کم به عنوان عضو باربر خمشی و دیافراگم افقی عمل می‌کند. در دیافراگم های پنلی از آنجا که شبکه پنل دارای مقدار کمی است باید دیافراگم از طریق میلگرد تقویتی، تقویت گردد. 

اجزاء تشکیل دهنده و روش ساخت پنل های سه بعدی (3D Panel)

پنل های سه بعدی یک دیوار پیش ساخته است که از دو قسمت،هسته عایق پلی استایرن نسوز(یونولیت) و شبکه های پیش جوش فولادی (مش) تشکیل شده است که به وسیله مفتول های فلزی به صورت خرپا به یکدیگر متصل می باشند و با نصب و بتن پاشی روی انها سازه بسیار مقاوم و محکم می شود.

ایده ها و الهامات طراحی دیوار را برای پروژه دیوار لهجه خود به دست آورید. پنل های سه بعدی دیواری یک بعد اضافی به دیوار شما می دهند و از هر اتاقی در خانه تعریف می‌کنند. پنل های سه بعدی دیواری را می توان برای مصارف مسکونی و تجاری نصب کرد.

پنل های سه بعدی دیواری، طیف هیجان انگیزی از پنل های دیواری تزیینی و بافت دار با الگوهای حک شده در سطح آن ها هستند. یک دیوار برجسته در پنل های سه بعدی دیواری تاثیر زیادی ایجاد می کند و یک حس معماری را با هزینه نسبتا کم به اتاق می دهد.

عملکرد پنل های سه بعدی (3D Panel)

پنل‌‌ های سه بعدی، هم قابلیت باربری دارند و هم در برابر حرارت و صوت عایق هستند. پنل‌‌های سه بعدی در انتقال بار‌های عمود بر صفحه مانند یک خرپای سه بعدی فضایی و در برابر بارهایی در راستای صفحه مانند دیوار‌های باربر عمل می‌کنند.

پنل های سه بعدی (3D Panel) اختصاصی برای فضای داخلی و فضای باز

پنل های سه بعدی (3D Panel) اختصاصی برای فضای داخلی و فضای باز

در واقع اتاق ها باید یک نقطه کانونی مرکزی مورد توجه داشته باشند که همه عناصر دیگر از آن جریان داشته باشند که مهندسین طراحی داخلی برای این منظو به یک نظریه پی برده‌ا یک دیوار برجسته در پنل های سه بعدی دیوار یک راه آسان برای رسیدن به این هدف است.

این پنل ها که به طور گسترده در فضای داخلی تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند در بیرون نیز در هنگام تولید با پلیمر ضد آب مورد استفاده قرار گیرند که یک جایگزین هیجان انگیز برای تزیین مناطق آلبالویی است.

همچنین رنگ‌ها و جهت آن‌ها در معماری تاثیر بسزایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها تاثیر بر احساسات است.

مزایای استفاده از پنل های سه بعدی (3D Panel)

  • نصب آسان و سرعت در اجرا
  • سبکی دیوار‌های ساخته شده در مقایسه با سایر مصالح
  • عایق در برابر حرارت،صوت و رطوبت و برودت
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • آزادی عمل در اجرای طرح های متنوع
  • نفوذ ناپذیری در برابر حشرات و موش
  • افزایش عمر مفید ساختمان و دستگاه‌های تاسیساتی
  • صرفه جویی در هزینه‌ها مانند پی‌سازی و تهویه مطبوع

 

 

Eamirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *