×
×
خانه » مقالات سایت » دکوراسیون داخلی به سبک باروک
01 مرداد 1398

دکوراسیون داخلی به سبک باروک

معماری سبک باروک از ایتالیا شروع شد.این سبک هنری دارای روحی از حرکت و جنبش است که نقطه مقابل سکون کلاسیک است.هنرمندان در باروک بر خلاف دوران کلاسیک با احساس خود حرکت می کنند.

امروزه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به شیوه های مختلفی صورت می پذیرد یکی از سبک های پر طرفدار در معماری،سبک باروک است که معمولا در چیدمان فضاهای بزرگ به کار برده می شود و تجمل گرایی و ثروت را به تصویر می کشد.
از خصوصیات بارز این سبک استفاده از رنگ های غنی مانند طلایی،مبلمان و لوسترهای لوکس،پرده های فاخر و سنگین و آینه های مجلل است که فضایی باشکوه و رویایی خلق می کند.

چیدمان بخش های مختلف خانه به سبک باروک
در گذشته از سبک باروک در ساخت قصرها و کاخ های بزرگ و با شکوه استفاده می شد اما با حذف برخی از حاشیه ها و تجملات غیر ضروری میتوان از این سبک در طراحی منازل نیز استفاده کرد.
در طراحی اتاق خواب به سبک باروک نیاز به پنجره های بزرگ و نورگیر نیست زیرا پنجره ها با پرده های بزرگ و سنگین پوشانده می شوند و نور مورد نیاز از لوستر های بزرگ آویزان از سقف تامین خواهد شد.دیوار ها و سقف اتاق خواب باید با گچ بری های برجسته و پیچیده طراحی گردند.
تخت خواب نیز باید مجلل و با تزئینات گسترده همراه باشد.در قسمت بالای تخت خواب پارچه های ساتن و مخمل افراشته شود.

در طراحی آشپزخانه به سبک باروک معمولا رنگ های سفید،قهوه ای روشن و طلایی به کار برده می شود.استفاده از وسایل و لوازم چوبی و میز ناهارخوری بزرگ از ویژگی های اصلی دکور اشپزخانه به سبک باروک به شمار می روند.صندلی های میز ناهار خوری اغلب دارای تاج هایی ساده،روکش هایی از جنس ابریشم و پایه هایی منحنی و زیبا هستند.

خصوصیات دکوراسیون داخلی به سبک باروک

-استفاده از رنگ های درخشان طلایی،قرمز،تیره،سبز و همچنین طرح های طلاکوب در آینه ها،قاب ها،سفالینه ها،مجسمه ها.
-مبلمان دارای پارچه های نفیس و طرح های پیچیده بر روی پایه ها.
-استفاده از مصالحی مانند سرامیک های با کیفیت و چوب در طراحی کف ساختمان
-قالیچه و فرش های دستباف و نفیس برای اتاق ها
-نصب دستگیره های چوبی،لوسترهای کریستال و آینه های بزرگ
-استفاده از پرده های سنگین و تیره با پارچه های گلدوزی شده

Eamirkabir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *